Efterårsprogram 2017

S   T   E   N   L   Ø   S   E      K   U   N   S   T   F   O   R   E   N   I   N   G
Formand: Lone Lunding, Frøkær 6, Ganløse, 3660 Stenløse.  Telefon: 48 18 36 21. 23710021, Sverige 0046 372 16240 Mai: Denne e-mail adresse bliver beskyttet mod spambots. Du skal have JavaScript aktiveret for at vise den.

Ganløse 2017-06-30
Kære medlemmer

I inviteres til vores nye efterårsprogram for 2017.
Vi har sammensat et program, som vi håber, at I har lyst til at deltage i.
Vi har, som de fleste år, friholdt programmet for aktiviteter i august, så vi håber, at I kan komme til vores første besøg, den første lørdag i september.

Lørdag den 2. september 2017, kl. 11.00 besøg vi Gammel Strand. De har en udstilling af Tove Jansson:  Kunst, Kærlighed og Mumitrolde.  En udstilling, der ikke bare handler om mumitroldene, men generelt om Tove Janssons kunst

Lørdag den 7. oktober kl. 11.00 besøger vi Skovhuset i Værløse, hvor vi ikke før har været med Kunstforeningen. De viser udstillingen ”4 Farver”. Det er et fint museum, som vi glæder os til at vise os alle sammen

Lørdag den 04. november kl. 11.00 besøger vi Heerup Museet i Rødovre, som rummer Heerups værker.

Først i december genoptager vi, i samarbejde med Folkeuniversitetet, et foredrag og et museumsbesøg, Davids Samling. Datoen er ikke endeligt fastlagt, og det vil nok kræve mange omvisere, fordi lokalerne ikke er så store, men Davids Samling er den største samling af arabisk Kunst i Nordeuropa, så det er et meget spændende sted, som for få år siden, blev ombygget.

Til forårssæsonen er vi klar med Arbejdermuseets udstilling slaver. Både dem, der var fra Vestindien, og dem, der fortsat lever i Verden. Museet skylder os en omvisning.

Med venlig hilsen

God sommer og vel mødt til Mumitrolde og Tove Jansson på Gammel Strand i september.
På bestyrelsens vegne

Lone Lunding